myfamily2

Damiaku sayang

Carl Adam 5 months

Penaja

Rabu, 20 Julai 2011

Be The Best

Entry di bawah terpaksa dipublish lewat beberapa hari atas faktor - faktor keselamatan.
Kalian,
Jiwa agak kacau sepanjang minggu lepas. Bekerja 6/7...Selepas Hari Ikhtifal KAFA Sabtu lepas, saya balik pukul 4 petang ambil Carl dari pengasuh. Damia - adik saya Sufi bawa balik kampung...Tak tahu kenapa saya tak boleh berjauhan dengan anak2 apatah lagi Damia.Beberapa hari saya berfikir untuk membenarkan  Damia balik kampung bersama Sufi. Bukan saya tak percaya. Saya bimbang saya tak dapat berpisah dengan dia lagi. Dia selalu layan saya bersembang, bertanyakan itu ini. Terhibur rasa jiwa saya bila penat bekerja melihat keletah Damia. Damia seorang budak yang cerdik, suka mewarna, membaca buku (walaupun tak tahu membaca) hihihi.., suka mengaji dan solat dengan Abinya, petah bercakap,suka minta maaf apabila dia buat silap. Damia seorang kanak - kanak yang matang jika dibandingkan dengan kanak- kanak seusianya. Lihat sajalah aksi dia dalam gambar di bawah....




Saya rasa sedih sangat. Malam ni saya tido sorang2. Hanya saya dan Carl. Tiada Damia. Tiada Abi.Tiada lengan yang menjadi alas kepala saya. Tiada dakapan bila saya sejuk, tiada pelukan bila saya mimpi ngeri...(Maaf ter 18 sx sudah)... Abi pergi Terengganu sampai malam esok. Tak sempat saya nak jumpa Abi dan kucup tangan dia sebelum dia pergi.
Tak pernah saya sesedih ini... Sepanjang saya bersama Abi, kalau Abi outstation Abi akan bawa ke mana sahaja saya dan anak - anak. Dia tak pernah tinggalkan kami. Tapi kali ini dia tak upaya. Malam tadi saya tak boleh tidur. Macam2 perasaan bergaul. Teringat dia selalu bising2, bercakap ngan penuh keterujaan ngan anak - anak, suka usik saya, suka masak dan layan saya dan anak- anak. Sekarang, barulah saya faham nilai cinta. Dulu bukan tak faham. Sekarang buat saya lebih memahami dan matang.

My Husband has made me laugh, wiped my tears, hugged me tight, saved my life, watched me succeed, seen me fail, cheered me on, kept me going strong, put up with my mood swings, has said everything will be alright when things get tough, keeps me sane. My husband is a promise from Allah that I'll have a friend forever .. Copy and paste this if you have a great husband like I do ... ;)

Abi dan Damia cepat2 lah pulang yer..

Saya selalu Link lagu ni untuk hiburkan hati....
http://search.4shared.com/q/1/mawi%20menanti%20hikmah

Adios...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan