myfamily2

Damiaku sayang

Carl Adam 5 months

Penaja

Ahad, 26 Jun 2011

Make it Simple...



Tahniah anakku Carl Adam Harith!
Kalian...
Tak tidur saya semalaman. Carl terjaga pukul 2 pagi sampai pukul 4 pagi. Macam2 dah saya offer kat dia...nenen, buai, tepuk2 bagi tidur balik. Dia hanya senyum tanpa gigi jer kat saya. Aduh, naper ngan Carl ni? Jika hendak dibandingkan dengan Damia, Carl sangat senang tidur. Akhirnya saya biar jer Carl main playgym (mainan yang paling dia suka). Saya dan Abi tidur2 ayam. Carl main sorang2 pas tu dia hek..hek..hek...Letihla tu , nak tido balik. Selepas dibuaikan selama setengah jam.Barulah si bujang saya ni tido. Dia demam rupanya. Ada sedikit batuk, kahak n selsema (penyakit 3 serangkai bagi kaum baby).

Carl main playgym

Kesian Carl. Berjangkit ngan Kakak lah. Kakak dah baik. Alhamdulillah. Tapi umi sangat yakin. Carl akan cepat sembuh sebab Carl minum susu umi. Ibarat nyanyian kakak hari2..(Saya yang ajar dia lagu ni)

*Melodi tepuk amai2 

Tepuk amai2, belalang kupu2, tepuk adik pandai, umi upah susu,susu- susu umi, manisan dari syurga, Carl jangan nangis, Umi buat kerja.

Damia memang suka nyanyi!

Kalian,si comel Carl nak mengangkat punggung rupanya. Kalau orang tua dia cakap-demam nak beralih bulan. Meniarap dah boleh, tapi kadang2.. Carl sedang develop kemahiran psikomotornya. Teruskan anakku...

Carl meniarap (Percubaan kali yang ke-4).


Percubaan yang ke-?. Percubaan mengangkat punggung


Kami sekeluarga memberi kata2 semangat untuk Carl.Carl you can do it! Carl bermaksud strong man mengikut terjemahan nama English- Muslim. So Carl, you are strong!
Entry berakhir disini.Nanti saya tulis lagi. Kalian jaga diri baik2.
Adios.

2 ulasan:

  1. Terima Kasih...saya budak baru belajar. hihi. Tak macam Cikgu Khairul. Dah expert tu.

    BalasPadam